總網頁瀏覽量

2008年10月15日 星期三

環境的不同

真估不到, 原來同是公立醫院, 但竟然可以有這樣大的分別. 在伊院裏, 病床與病床之間相隔的位置, 是可以讓我伸手便能觸及鄰床的病人那麼近.   伊院給我的感覺, 是周圍也很殘舊, 牆也是灰灰的, 周圍黑黑沉沉, 感覺迫迫的, 很不舒服, 雖然有電視, 但從來也不開的, 就算開了, 也是雪花片片, 不看也罷. 


而另一間醫院, 兩床相距可要遠得多兩三倍, 真不敢相信, 竟然可以有這樣大的分別. 可能因為比較新的關係, 燈火通明, 又有太陽光照射到, 空間感較闊, 環境舒適, 心情也好一點.  而且有特定的開關電視時間, 電視運作正常.


1 則留言:

  1. I think maybe many people are going to 伊院, plus it's there for a while, but another one is newer.. I'm not too sure actually. I went stay at St.Teresa Hospital when I got my wisdom teeth taken, just stayed there for a day. From outside of St.Teresa, it looks like an old building, but never thought inside of the hospital can be that nice and it really looks like a hotel!! Of cuz the fee is high like sky..
    [版主回覆10/16/2008 16:55:00]我都住過St. Teresa, 但我覺得服務麻麻, 我諗我以後要睇私家醫院都唔會去呢間.

    回覆刪除